Początek wiosny to dla naszej kancelarii czas intensywnego zaangażowania w wydarzenia, które mają realny wpływ na kształtowanie środowiska prawnego i biznesowego w Polsce. Nasze prawniczki aktywnie uczestniczą w inicjatywach podejmujących ważne społecznie i gospodarczo tematy – od inkluzywności na rynku pracy, przez zmiany w prawie pracy, aż po walkę z nielegalnym handlem w przestrzeni cyfrowej.
11 kwietnia
Justyna Burska i Martyna Kałdonek reprezentowały naszą kancelarię podczas kolejnego spotkania Okrągłego Stołu Związku Przedsiębiorców i Pracodawców w ramach kampanii „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”. Tematem przewodnim spotkania było włączanie osób przewlekle chorych w rynek pracy – zagadnienie szczególnie istotne z perspektywy nowoczesnego i odpowiedzialnego pracodawcy.
W dyskusji uczestniczyli pracodawcy, przedstawicieli NGO’s, Posłowie i Senatorowie oraz prawnicy, którzy dzielili się swoimi spostrzeżeniami, dobrymi praktykami rynkowymi i propozycjami zmian przepisów ułatwiających zatrudnianie pracowników przewlekle chorych.
O prawnej stronie tego procesu pisaliśmy też na naszym blogu: LINK
14 kwietnia
Renata Bugiel oraz Justyna Burska wzięły udział w Konferencji „Prawo Pracy 2025”, zorganizowanej przez Centrum Wiedzy Prawno-Podatkowej. W trakcie wydarzenia dyskutowano o najnowszych kierunkach zmian w prawie pracy, aktualnym orzecznictwie oraz wyzwaniach, z jakimi już dziś mierzą się pracodawcy. Ponadto pojawiły się tematy związane ze stosowaniem przepisów o uprawnieniach rodzicielskich, zmianą definicji mobbingu czy nowymi regulacjami dotyczącymi jawności wynagrodzeń.
15 kwietnia
Alicja Maciążka uczestniczyła w spotkaniu zorganizowanym przez Urząd Patentowy RP, poświęconym przeciwdziałaniu nielegalnemu handlowi podróbkami na platformach internetowych. Dyskusja biznesu i administracji publicznej uwypukliła największe wyzwania związane ze zwalczaniem handlu podróbkami w Internecie.
Swoje spostrzeżenia przedstawili zarówno przedsiębiorcy chroniący swoją markę, jak i przedstawiciele internetowych platform handlowych, którzy mierzą się ze zwalczaniem handlu podróbkami na swoich platformach. Wspólnie wskazano, że zwalczanie handlu podróbkami nie będzie skuteczne bez edukacji społecznej, skupiającej się na zwiększeniu świadomości konsumentów, którzy są nabywcami tych produktów. W związku z tym aktualnie konieczne jest skupienie się na działaniach, które podniosą świadomość społeczeństwa w zakresie wartości i znaczenia własności intelektualnej oraz zagrożeń płynących z kupowania podrobionych produktów.
Nie zwalniamy tempa – nasz kalendarz wypełniają kolejne wydarzenia, podczas których dzielimy się wiedzą i doświadczeniem, a także aktywnie uczestniczymy w tworzeniu rozwiązań sprzyjających zrównoważonemu rozwojowi rynku pracy i gospodarki.
Do zobaczenia!